tisdag 13 september 2011

Tisdag morgon!

Godmorgon!
I Lördags besökte vi syster yster och hjälpte henne med att sätta dit en nya kökskran, tog sin lilla tid kan man säga, muttrar och skit som inte passade, tur att Biltema inte ligger så långt bort från henne, sen fixade vi korvkioskmat från Hjalles och åkte till Mutti, supergott :-)

Söndagen bestod av arbete från 7.30-20....

Igår var både jag och gubben lediga, Wille hade en extra tid på förskolan, vid 12 tiden ringer förskolan, ja man får lätt en klump i magen för oftast när dom ringer är det för att Wille har gjort sig illa, men nu gällde det några utslag jag såg i morse, dock hade jag inte sett det på handen, som dom verkade oroa sig för, så när vi hämtade var halva handen svullen och röd, så jag sa till Wille att vi kollar om det finns ngn ledig tid på läkarhuset, vi hade tur och fick vänta ca 30 min, jag listade även Wille där då jag tycker vårdcentralen är skit... jag var orolig att det var nässelutslag då man kan få det som biverkning av concerta, men läkaren sa att det var bett av insekter och att han fått en allergiskreaktion, dom tog crp ifall det blivit infekterat, men det visade inget förhöjt värde, så vi fick utskrivet tavegyl mot reaktionen. Gillar verkligen läkarhuset dom e snabba och man behöver inte ringa ner först för att sedan bli uppring och få tillsvar att det inte finns några tider, sen ett stort + i kanten är att man kan boka online och få en bekräftelse av tiden via mejl...

Idag blir en slappisdag, det är riktigt ruskväder ute har varit storm här inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar