måndag 26 september 2011

Sköna måndag!

Har varit och lämnat Willebus på dagis och njuter av en stor koppkaffe, uppehåll och 13 grader ute, så i eftermiddag skall vi kratta lite äpplen och hålla i ordning :-)

I Torsdags var vi på Hab med Wille, puls och blodtryck låg lägre än förra gången, vilket är jätte bra, pratade dock med sköterskan om effekten av concertan, verkar som att vissa dagar hjälper den och andra dagar inte, men hon tyckte nog att vi skulle ringa läkaren och be om att få höja dosen, så på tisdag (i morgon) slår vi en pling och checkar av, Han hade växt 1 cm på en månad och gått ner 400g (om 35 cm så växer han om mig.) Sen tränade vi lite IBT och denna gången utförde han dock övningarna, men lite motvilligt...
Efter besöket på Hab åkte vi till lek och buslandet så han kunde göra av med lite energi :-) kan ju behövas. han har verkligen skitroligt där, även mamma :-)

Jag har jobbat hela helgen och är ganska trött, 2 dubbelpass och ett kort pass på söndagen, var så trött när jag kom hem igår att jag somnade två timmar på soffan och har sovit 9h inatt, gött som fan när man e som en zombie. Fick hämtat ut paketet från hm igår, och blev jäkligt besviken på fleece jackan till Wille, den är sketa tunn och känns inte alls lika fluffig som föregående år, men jag beslutar att behålla den ändå för den går ju att ha som extra tröja....



Min vikt står fortfarande still, men jag tar det med ro, tänker inte stressa upp mig och skall försöka få inpräntat i mitt huvud att det är okej att stanna här, ser ju på kort att jag e smal, men i spegeln ser jag en flodhäst med svullen mage, jäkligt skumt det där... samma sak när jag var som störst, då kunde jag tycka jag var småmullig i spegeln men sketa stor på bild och insåg aldrig att jag var så stor...

Nä nu skall här städas och donas, innan jag börjar med maten och på dagens meny står det tacos då vi tar en helgdag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar