onsdag 7 september 2011

Härligt att vara ledig!

Ja visst är det härligt att vara ledig, man får så mycket gjort. Åt en god frukost med familjen och tog det lugnt på morgonen, sen stack jag och Wille till Torget. Gjorde ett besök på banken då mitt Visa kort slutat fungera (Har beställt nytt, men det verkar ta tid) sen tog vi en fika på Jansson´s cafe, Wille satt snällt ner och vi små prata lite, innan har det inte gått utan han har mest kollat vad som händer runt om kring och gett upp hoppet att sitta still...Mysigt var det att kunna sitta ner gemensamt :-) Sen blev det handling på Coop, att släppa blicken från Wille e knapp någon ide, men jag snedda in snabbt vid en hyllrad för att hämta krossade tomater och vips så var han väck, jag ropade hans namn flera gånger men inget svar och jag visste vad jag väntade mig...- ett meddelande från kundtjänst och jo visst blev det så. -Pling vi söker mamma Lisa till kundtjänst där Willam väntar... Där står han och ser skitglad ut, jo detta har han satt i system, för så gör man minsann så fort man inte ser sin/sina föräldrar :-) har väl hänt 4.a gånger under det senatse halvåret... Det började på Coop bäckebol, han stod och tittade på leksaker och ville inte följa med till frukt och grönt avdelningen, så jag sa, du kan vara här och titta lite mamma går och hämtar frukt sen kommer jag tillbaka, tog väl runt 2 minuter innan meddelandet kom från kundtjänst. vad jag förstod hade väl Wille ropat på mig för han ville visa något, då hade en vänlig själ frågat om han inte hittade sin mamma och visat honom till kundtjänst :-) Så nu vet Wille att man frågar personalen vid kassorna, visst är det skönt att det fungerar, men ibland säger Wille att gå du dit så kan jag gå till personalen så säger dom våra namn :-) Sötgöte ja visst :-)

Sen gick vi in en snabb sväng på Gina tricot jag behöver en tjockare kofta, hittade en och blev helnöjd, snabba mig i omklädningsrummet, Wille var utanför och speglade sig, han älskar speglar, det var bara jag och Wille vid provrummen, annars hade han fått följa med in.  Plöstligt hör jag -VA! städar ni inte här varje dag, Va! Va! Va! städar ni inte varje dag! Då ligger han på golvet och har samlat damm från dom andra omklädningsrummen och tyckte det var en smutsig affär :-) Lillagammal till tusen!

Denna fina kofta blev det idag

Nu blir det till att plocka upp lite leksaker och fixa fram kvällsmaten till bolibompa....Have it Nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar