tisdag 6 september 2011

Första blogginlägget!

Ja vem är jag?
Jag bor ihop med min underbara familj i ett hus på landet utanför Stenungsund. 
En mamma till Underbara William 5 år som har NP-funktionshinder (Autism och adhd) vilket inte alltid är så lätt att vara, man måste vara pedagogisk hela tiden för att minimera utbrott, alltid ligga steget före för att få en fungerad vardag.
För två år sedan fick han sin första diagnos Autism.Vi har kört stenhårt med Ibt- Intensiv beteende träning och såg så mycket framsteg och livet började bli lättare att leva, men så hösten 2010 började Wille må sämre mer orolig, impulsiv, hyper och sökte uppmärksamhet hela tiden, inget verkade fungera men man intala sig att det "bara" var en fas, fast vi visste att Adhd utredningen skulle ske innan skolstart. Allt rasade, rutinerna försvann, vi kunde inte längre ställa krav och fick träffa barnpsykologen där hon konstaterade att Wille var krav "allergisk" vi skulle sänka kraven hemma, det skulle inte längre finnas några krav att ställa. Ibt:n blev försvår att utföra (Skall återupptas nu i höst)
I våras tjötade jag till mig en tid att få träffa läkaren på hab för utredning av Adhd för vardagen kolapsa totalt, allt och då menar jag allt styrdes av Wille hur hans humör var och vad vi skulle göra för att slippa de utåtagerande utbrotten...Wille fick i sommras ångestattacker, var mer instängd i sig själv och som mamma blev man alltmer orolig och ledsen när man inte kunde nå sin son.
Men så kom den dagen den 26 Augusti vi skulle äntligen få träffa Dr. G B. Väl där konstaterade han efter att träffat oss i 60 min att Wille har Adhd. Vi fick utskrivet concerta lägsta dos, testade några dagar utan effekt, fick då pröva nästa dos och Wiiehoo den hjälper faktisk, Wille kan numera koncentrera sig på en sak och är mindre orolig i kroppen, han är gladare och inte lika många utbrott.

Mitt fina hjärta


Själv genomgick jag en GBP operation hösten 2010 och det har gett mej en enorm livskvalitet, jag har kämpat bort 51 kg och lever nu mer som normalvktig och frisk :-)


Som störst, -30, -40, -50

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar