onsdag 10 april 2013

Våren är på väg :-)

Våren är välkommen, just nu är det 10 grader ute på altanen, så himla skönt...

Jag börjar må mkt bättre och det kan jag nog tacka b12 injektionerna för, har fått er ork men e dock lika trött fortfarande, men jag orkar åka och handla, tvätta laga mat osv, men behöver dock en powernap under dagen ändå...Jag har gett upp hoppet om att få upp järnet innan förlossningen, ringde läkaren då jag omöjligt kunde ta 4 tabletter niferex om dagen, hela tarmsystemet balla ur med magsmärtor, kväljningar och en rejäl förstoppning som tog över en vecka att få bukt med, skulle ändå ta så många tabletter som jag kunde ta sa han...Jag tar tag i den biten efter förlossningen, då ingen läkare eller bm reagerar eller svarar på min fråga om det kunde ge någon negativ inverkan på mig eller barnet... Så nu kommer jag inte älta detta med ngn läkare mer...

Börjar få i ordning på utsidan med, altanen är rengjord, rabatterna rensade, husvagnen rengjord och utstädad, gångarna e sopade från allt grus och skit, Grillen framtagen och ja vi har nog grillat 6 ggr redan, nu är det bara utemöblerna som skall ut och oljas in, skall ta en dag och åka och köpa nya dynor till dom då dom gamla börjar bli lite slitna...

Sen e det bara den här eviga väntan på att liten skall komma ut :-) Om en dryg vecka skall vi upp på TUL igen...

Våran Katt Stella har fått kattungar 4 fina små liv, man kan inte sluta titta på dom :-) Så nu har vi 6 katter i hushållet och Wille blir fruktansvärt arg då han vill behålla dom alla och vi säger att det inte går, att vi inte kan ha mer än 2 katter, då e vi så dumma och han hotar med att någon kanske kommer och köper "Lillasyster" om vi säljer kattungarna...

Nä nu skall det kokas färskpotatis med dill och gräslök och grillat från igår, skall bli super gott :-) Sen skall det lapas sol :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar