onsdag 20 mars 2013

Läkarbesöket!

Läkarbesöket igår, fick mig att tappa förtroendet helt på min läkare, han "verkar" duktigt men velar hit och dit. Ena stunden sitter han och skall skriva ut järndropp (hände förra gången med) för att sedan avbryta och säger nu kör vi så här i stället, bla bla bla...Har fått b12 brist igen och kommer få börja med injektioner där iallafall 1 spruta varannan dag i 10 dagar för att få upp värdet och sedan 1 spruta ver 3.e eller var 4.e vecka...Sedan till järnbristen som är ännu lägre än sist depåerna på 4 och hb på 98 så fick jag ökat mina niferex till 4 tabletter dagligen, jag kommer att skita cement och han ville skriva ut laxerande medel sådan medel som vi gbp opade inte får ta eftersom dom sväller i tarmen och kan skada mer än att göra nytta...Fick då till svar att jag får få ut skiten som jag bäst ville, jo men tack! Fast sen sa han att med dropp slipper man ju trög mage, men nu tar du ju 4 per dag så skall du se att du får upp dina värden...

Så idag skall jag hämta ut mina ampuller och göra ett besök på vc och påbörja b12 behandlingen, ett steg i rätt riktning, att bebisen i magen är lite mindre än den bör kan bero på b 12 brist enligt specmvc och jag skall ju upp till specmvc på torsdag och skall då fråga om hur dom ser på järnbristen och om dom kan skriva ut dropp eller om även dom anser att 4 niferex kommer få upp mina värden inför förlossningen, man skall ju faktisk orka förlösa ett barn och ta hand om det sedan...Järnbrist suger....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar