tisdag 5 mars 2013

Vårkänslor!!

Våren är på intågande, som tur är!
Solen har lyst med sina härliga strålar i ett par dagar nu och snön är näst intill borta, några små fläckar kvar som kan ignoreras :-) Köpt lite påskliljor till köket för att få in våren, nästa vecka tror jag faktisk att jag påskstädar och tar fram nya dukar och pynt, känns alltid lite vårigare när det kommer fram. Längtar tills vi fått fram utemöblerna så vi kan sitta ute och njuta av vårsolen, men det får allt bli några grader varmare ute + att altanen får skuras av och utemöblerna skall oljas in innan vi ställer fram dom. I år blir det köp av nya dynor till stolarna, dom andra är 6 år gamla och har gjort sitt!!

Har åkt på magkatarr och halsbränna och det värker rätt rejält i ryggslutet och höger höft, men vilar jag en dag så har jag inte ont nästa dag, har nu 10 dagars jobb kvar att jobba och jag kommer inte jobba på över ett år och det känns jäkligt skönt, även fast man inte direkt kommer känna sig ledig när liten kommer, men gud vad vi längtar!

I morgon är det studie dag för William och vi skall bara vara hemma och mysa, om det är sol tar vi och packar picknick väskan och går bort till Slottsparken så Wille få springt av sig lite! Längtar faktisk när vi kan vara där på sommardagarna, kommer ju även åka upp mycket till emaus lantgård i Uddevalla, där är det ju så fint med alla djuren, naturen och lekplats, sen att det e gratis och att barnen får rida på hästarna e ju guld värt...

Lite bilder från emaus lantgård.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar