måndag 29 april 2013

Idag har vi varit med Willebus till tandläkaren på Möndals sjukhus klockan 8 på morgonen vilken känndes onödigt tidigt :-) , hans två lagningar har tyvärr lossat och varav 2 små hål som vuxit sen sist, så nu sa tandläkaren att vi hoppar över att ge honom lugnande och lustgas då han har svårt att klara av att laga hålen trots att han e helt väck, så nu kör vi på sövning och då fixar dom allt på en gång. Jag tror det blir skönast för William även om en sövning känns otroligt jobbig både för honom och mig. Men så slipper vi droga ner honom 3 gånger... Så troligtvis till sensommaren/Hösten får vi komma dit igen...Så nu kör vi bara tandkontroller i Stenungsund under tiden...

Efter tdl besöket åkte vi till kungsbacka och hälsade på moster Nettan på Jobbet, det var mkt uppskattat och Wille ville stanna kvar hela dagen, sen blev det en sväng till freeport, fick inhandlat en turkos vispskål som jag länge vela ha :-).

Väl hemma, hammnade jag på soffan med onda fogar och täta sammandragningar, en liten lur på ett par timmar gjorde gott, gubben hade åkt och köpt pizza så middagen blev lagom serverad när jag vaknade.

Vid 4 ringde läkaren och sa att han tänkt på mig (!?) och att han vill att jag får venofer nu genast så jag får upp mitt järnvärde :-) Han sa jag tänker skriva ut venofer till dig det är ett järndropp bla bla bla (Jag har ju bett han skriva ut detta 3 gånger tidigare så jag vet ju mkt väl vad det är, har ju haft järnbrist sedan november typ, sist var ju nu i torsdags jag bad om att få det utskrivet och då sa han att han skulle forska lite i det här, han inser väl sitt fel, fast han ifrågasatte var jag skulle få droppet någonstans) han ville jag skulle ringa ssk och boka in en tid redan i morgon, sagt och gjort och givetvis fanns det inget venofer i lager på mitt apotek, men fick tillslut beställt ett på ett annan apotek i grannkommunen. Sen säger han, sköterskerna här är så vana att ge det här så du behöver inte känna dig orolig, nu måste din kropp ta upp järnet inför förlossningen (Vad hände med vart skall du få det ngnstans?).... Har ingen tillförlit till honom över huvudtaget, han vela alltid hit och dit, pratar om sin fru, att hon kommer bli sur för han har missat en klämdag i maj osv, professionell läkare man har!!! Men nu äntligen skall jag få upp mitt hb 90 och ferritin 3 så man kan kanske få känna sig som en människa igen!

Nu blir det soffläge igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar