måndag 25 februari 2013

Vecka 28


Gick in i vecka 28 igår och nu har vi "bara" 3 månader kvar, måtte dom gå fort :-)

Idag skiner solen och det har blivit plussgrader ute, 6 +, fullt solsken och fågelkvitter, härligt önskade detta väder var här för att stanna, vill att snön smälter bort och att sopbilarna kommer och sopar bort allt grus från vägarna, för då vet man att det är vår :-)

I morse fick jag ringt mekonomen och det var inga problem att komma in med bilen, hade bytt till reservdäcket igår, så jag kunde åka och handla lite i går eftermiddag, så dom tog snabbt emot däcket och inom loppet på 20 min satt det lagade däcket på bilen, snacka om bra service, 150 spänn var det värt.
Sen kommer det tyvärr en ännu tråkigare kostnad som jag än inte vet vad det hamnar på, Nisse har varit lös i magen i några dagar och igår kväll kom det massa rött blod med, troligtvis en tarminflamation så jag pratade med veterinärerna i Göta och hon tyckte vi skulle köra in honom så att han kunde vätskas upp och bli insatt på diet foder som skall vara snällt för magen och tarmarna så att dom får vila lite... Så om 2 timmar skall vi hämta honom...

I morgon börjar jag jobba igen efter att ha haft lite semester, 2½ vecka ledighet har inte varit helt fel, vi brukar ju igentligen vara lediga 3-4 veckor så här år, när vi drar till Thailand, men har inte velat boka ngt då jag e gravid och kommit så pass långt in i graviditeten, sen har jag inte mått så bra heller, bättre att åka nästa år när liten e ute och man förhoppningsvis mår bättre, fast vi funderar på att åka till Aruba istället för att prova på ngt nytt :-)
Men imorgon så e det back on track igen och jag hoppas bara min rygg pallar med 1 månads jobb till, för palla att bli sjukskriven, orkar inte med att fylla i massa papper och skit, vill gärna kunna jobba för att sedan kunna gå hemma och njuta i 2 månader innan "hon" kommer...Fasiken vad Jag / Vi längtar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar