onsdag 13 februari 2013

Dagarna flyter på!

Har hunnit varit till Ullared och handlat massa skoj till bebisen, fyllde hela 31 år igår, varit hos mvc och förlossningsläkaren på näl och fått komma till läkaren på vc.

Hos förlossningsläkaren på Näl den 6.e. Vi kommer dit för at vi skall planera hur förlossningen ska bli pga att mitt bäcken är trängre än normalt, Vi kom överens om att om bebisen är stor eller om jag går över tiden så snittas jag, Är bebisen liten och förlossningen fortlöper görs inget snitt, men om förlossningen inte går frammåt som den ska så skall dom inte puscha på den utan planera in ett snitt, för jag total vägrar att ligga som jag gjorde med sonen som ändå slutade i akutsnitt... Ett Ultraljud gjordes, läkaren kunde inte se könet den här gången heller, hon tyckte bebisen såg liten ut och efter alla uträkningar så såg hon att bebisen e för liten för sina veckor och pga mina näringsbrister så kommer dom att vilja ha oss där uppe på ul och kontroller genomsnitt varannan vecka tills förlossning, så nu skall vi upp den 21.e igen på nytt ul, jag hoppas liten har växt till sig lite, ja åtminstånde att den följer sin egna kurva. många tankar och stor oro har det varit sedan vi var där, men jag bröjar smälta det och kan ju inget göra och får inget veta förrens om en vecka hur det ser ut, så man får härda ut 1 vecka till.

Hos Vc den 11.e februari får jag veta att mina järndepåer ligger lägre än förra gången, då låg dom på 7-8 och nu låg dom på 5, krävde järndropp då jag verkligen e helt slut och yr, men icke han tyckte bara jag skulle öka mina mediciner, förklarade hur läget ser ut med graviditeten, men det brydde han sig inte så mycket om... b 12 bristen ligger nu bara på gränsen så där känns det som medicineringen gett effekt så det kan jag köpa att jag skall öka tabletterna och slippa injektionerna, men järnet har jag svårt att släppa, men får prata med dom på specmvc för att se vad dom säger, vill ju bara få må bra och få orken tillbaka + att bebisen skulle nog också må bättre och orka växa till sig lite. Skall tillbaka om en månad till vc, får se om specmvc tar över provtagningen och medicineringen, för då avslutar jag mina besök på vc, får ju ända olika läkare som säger olika saker när jag är där, blev ju lovad järninjektion när jag var där i november...

Min födelsedag firades här hemma på fm med min älskade familj, sen åkte gubben upp till karlstad för att se på hockey, jo jag tyckte han fick lov till det fast det var min födelsedag :-) Åkte sedan hem till min kära mor, med lite tårta och kakor och ringde även dit mina systrar, blev en mysig stund på em. Fick en kaffe mugg av Wille och Jonas från sagaform, som jag kan ha nu när jag skall bli latte mamma i sommar och gå av mig mina gravkilo med barnvagnen :-) en hållare till vagnen får ju fixas också. sen fick jag en efterlängtad cykel, så när bebben e ute skall det cyklas, ta sig lite egen tid :-) sen blir det ett större firande på lördag hos min mamma då även hon snart fyller år, så vi slår ihop det.

Idag damp brevet ner från FK...Blev beviljad hel graviditetspenning f.o.m. den 26:e Mars, e super glad och skall kämpa mig igenom arbetet tills dess... Det fick firas med att beställa en nya skötväska, inte så snygg men praktisk en Brio Go


Sen beställde jag även ett babygym, ville egentligen ha Pingu tror jag :-) Men bad Wille få bestämma vilket bebisen skulle ha, och i och med att Morran hänger i mumin gymmet så fick det bli det, fast att han i själva verket är livrädd för Morran :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar