onsdag 19 oktober 2011

Sjukstuga!

Här har vi sjukstuga för tillfället! Alla 3 är rejält förkylda, känns rätt piss... så idag blir det vab, skall försöka jobba i morgon kväll om jag mår bättre, men lilleman får allt stanna hemma resten av veckan...

Nu har vi äntligen fått ett accept pris på huset, så på fredag skall det skrivas på papper :-) tjoho, hoppas nu bara på att gubben som köper vill ta över huset den 1.e januari istället för den 1.e februari, så skall vi försöka flytta fram vårat inflyttningsdatum i det nya huset den 1.e december så vi bara behöver betala dubbelt 1 månad *Hoppas, hoppas* sen får vi se om vi kan lösa den inbokade Thailandsresan i februari, mycket pengar går det allt åt... Men det skall bli oerhört skönt att flytta här ifrån och få ett större hus som det inte är så mycket att göra på, sen hoppas vi på att vi får en dagisplats i god tid, tyvärr så kan man inte söka dagisplats om man inte har sagt upp den man har, så vi får hålla tummar och tår att vi får en ganska snart, skall göra klart alla papper nu till helgen och när gubben väl har skrivit på papprerna så säger vi upp våran plats, Skall även be Willes resurs att skriva ett papper, hur Wille fungerar på förskolan och varför han behöver en resurs, så får vi hoppas dom kan lösa det i Lilla Edet! vet att det är skitsvårt att få igenom detta i denna kommun, men man får inte ge upp hoppet! Förskolefröknarna kommer annars få en ganska ohållbar situation, då Wille inte kan sitta still och medverka i gruppsamlingar osv...

För snart två veckor sedan klippte jag av mig mitt halvlånga stripiga hår, till en September friss (Petra Marklund) och jag är supernöjd, dock behöver det stajlas varje dag, men det går snabbt, egentligen snabbare än innan om man inte satte upp det i tofs...

Jag hoppas på en tillfriskning tills fredag, då jag och syrran planerat in en Afterwork i Göteborg, skall bli kul att komma ut och svänga sina lurviga, men men mår jag så här får vi ställa in, men men mycket vitlök i varm buljong skall nog göra susen...

I början av förra veckan var jag på min ett årskontroll för gbp- operationen, Dietisten var mycket nöjd och sa att alla prover var perfekta och att jag gått ner 100% av min övervikt, tjoho :-) Hon sa att jag hade kämpat oerhört bra och att jag har tänket för att lyckas bibehålla min normalvikt :-) Jag lever verkligen livet och älskar att vara normalviktig, Tänk om jag skulle ta på mig en ryggsäck på 51 kg, skulle aldrig orka bära detta, fast att jag gjorde det för ett år sedan, helt sjukt...

Ha en underbar höstdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar