torsdag 24 november 2011

Julmys mitt i flytten!

Jaha, kanske dax med ett inlägg, har fått flytta det mesta och fått i ordning en hel del, så igår hade jag stora julmys dagen, pyntade och bakade...Goda lussebullar, pepparkakor, kokostoppar, knäck och rocky road  *mums* Att jag börjar i god tid innan första advent, är att jag jobbar torsdag och fredag kväll och hoppas det är en god anledning till att tjuvstarta :-)
Wille rycks med i jumyset och kom efter en stund upp med en del till julgranen och sa, mamma hjälp mig, granen skall upp... Nja det tycker även jag e förtidigt, så efter ett utbrott på 30 min, så släppte han tanken på att få upp granen.
Gubben gillarn nog julen även han, fast han försöker inte att visa det, han och lilleman var och handlade och kom hem med griljerad julskinka som han köpt i charken...Jo man tackar, julen är på väg och allt smakar så förbaskat gott :-)
En Lussebulle är inte nyttig, förutom att jag alltid bakar med kesella (protein) sen att jag penslade dom med smör och doppade dom i socker gjorde inte saken bättre, men jag fixade att äta en, utan att dumpa *glad* Jo jag vet att man inte skall äta skitmat, men vid Jul finns inga kalorier iallafall inte i december månad :-)

Det gör inget om jag lägger på mig lite, vågen stod stilla länge och jag trodde min viktminskning var klar, men där hade jag fel sen den 23.e oktober har jag gått ner  från 64-65 till 59.5 kilo och tro mig, jag vill inte väga så här lite, se snart ut som ett skelett med skinn på, till och med gubben börjar bli orolig, så äta massa gott onyttigt gör inget, bara jag inte faller tillbaka på heltid, för jag vill aldrig bli överviktig igen, för det har verkligen slitigt på min kropp...Upp ett par kilo sen e det bra...Lussebullarna blir farliga :-)

Lite bilder som togs under gårdagen
Pepparkaksbak! 

 Kesella lussebullar doppade i socker

 Vardagsrummet julfint

Julpynt i köket!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar